یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع بیمارستانی عراق اعلام کردند که در دو انفجار در مرکز بغداد دست کم 90 تن کشته و حدود 600 تن زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که پلیس عراق اعلام کرد: در خونین‌ترین حمله در بغداد طی دو ماه گذشته، بر اثر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده که دو ساختمان دولتی را هدف قرار داده بود، امروز (یکشنبه3 آبان) دست کم 62 تن کشته و 158 تن در مرکز بغداد زخمی شدند.

بر اثر این دو انفجار ساختمان‌های اطراف محل انفجار به لرزه درآمدند و دود و گرد و غبار سرتاسر محل انفجار را در مرکز بغداد و در نزدیکی رود دجله فرا گرفت.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، ‌انفجار اول ساختمان وزارت دادگستری عراق و انفجار دوم که با فاصله چند دقیقه بعد صورت گرفت، ساختمان استانداری بغداد را هدف قرار داد.

بر اثر این انفجار جریان آب سراسر خیابان‌های اطراف را فرا گرفت و آتش نشانان به بیرون کشیدن اجساد سوخته و منهدم شده از زیر آوار مشغول بودند.

در نزدیکی ساختمان استانداری بغداد حدود شش خودروی کاملا سوخته به هم اصابت کرده بودند.

مردم اجساد را در حالی که به دور آنها پتو پیچیده بودند، از محل حادثه دور می‌کردند و عده‌ای سعی داشتند که یک خودرو را که به روی دو جسد واژگون شده بود، از روی آنها بردارند.

علی الدباغ سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که این انفجارها نشست سفیران خارجی را که قرار بود در هتل المنصور در مرکز بغداد برگزار شود، هدف قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته تحقیقاتی درخصوص بررسی فوری ناامنی امروز بغداد، تحقیقاتش را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 93644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز